Hvis du er i gang med at oprette egen virksomhed, er der sikkert mange spørgsmål der løbende presser sig på. Et af dem drejer sig sikkert også om, hvordan du skaber synlighed om din startup på et marked med mange store og erfarne aktører. Med få steps kan dog hurtigt skabe den kontroversielle synlighed. Til at starte med skal du fokusere på markedsføring, digital udvikling og unikt domæne. Læs meget mere om dette nedenfor.
Markedsføring er uundgåeligt
Markedsføring kan virke dyrt og omfattende, og det kan det bestemt også være. Men det kan også være simpelt og billigt og en stor hjælp til at skabe synlighed. Når man taler om en startup, er der sikkert heller ikke adgang til de store midler, men i starten kan du sagtens stå for din egen markedsføring, fx ved reklame via sociale medier.
Der er ligeledes mulighed for at lave små tiltag der ikke koster alverdens, fx flyers, SEO eller lignende. Uanset hvad er markedsføring nødvendigt. Måske kan du endda få lidt hjælp fra børnene, som faktisk kan være mere behjælpelige, end man lige skulle tro.
Digital udvikling er altafgørende
Alt foregår i dag online, og derfor skal du også indtænke de digitale løsninger i din lille startup virksomhed. Det digitale bør i dag danne rammen om enhver virksomhed i alt lige fra bogholderi til drift til markedsføring m.m. Det digitale er kommet for at blive, og der kommer kun mere af det med tiden. Det er derfor væsentligt at du allerede fra opstart indtænker det digitale på alle måder, hvorpå det er muligt.
Opret et unikt domæne
Din virksomhed skal have et unikt domæne. Foruden det unikke skal det være nemt at søge frem og huske. Derfor skal det foruden at være unikt også være simpelt og enkelt. Sæt dig grundigt ind i DNS og hvordan det kan hjælpe dig til øgede søgninger på din virksomhed.
Hvis du ikke selv har flair for denne del, kan det godt betale sig at få hjælp udefra. Denne del af at skabe synlighed omkring din startup hænger unægtelig sammen med både markedsføringsdelen og det digitale element.